Tanszék bemutatása
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Alkalmazott Mechanika Tanszék
Alapítás: 2007.
Korábban: Gépszerkezettan és Mechanika Tanszék
Indulási létszám: 8 fő
Jelenleg a Tanszék személyi állománya: 14 fő
- 12 fő oktató, 1 tanszéki ügyintéző, 1 műszaki ügyintéző
- 1 egyetemi tanár, 1 egyetemi docens, 3 egyetemi adjunktus, 6 egyetemi tanársegéd, 1 mérnöktanár
- 4 fő tud. min., 6 fő doktorandusz (Gödöllő, Győr)
BSc oktatás:
gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, közlekedésmérnöki, műszaki menedzser, műszaki szakoktató szak
Tantárgyak: Statika (2+2), Szilárdságtan (2+2), Mozgástan (2+2), Rezgéstan (2+2), Végeselem módszer (2+2), Mechanizmusok (2+2)
MSc oktatás:
járműmérnöki, mechatronikai mérnöki, közlekedésmérnöki, logisztikai mérnöki
Tantárgyak: Rugalmasságtan (2+2), Végeselem analízis (2+2), Gépek dinamikája (2+2), Alkalmazott mechanika (2+2), Végeselemes szerkezetmodellezés (1+1), Kísérleti modálanalízis (1+1)
Doktori Iskola tantárgyak: Kontinuummechanika, A végeselem módszer mérnöki alkalmazásai
BSc tantárgyak
Mechanika-Statika (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, járműmérnöki, közlekedésmérnöki, műszaki menedzser, műszaki szakoktató szak
Választható: építőmérnöki, villamosmérnöki, gazdaságinformatikus szak
Mechanika-Szilárdságtan (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, járműmérnöki, műszaki menedzser, műszaki szakoktató szak
Mechanika-Mozgástan (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, járműmérnöki, közlekedésmérnöki, műszaki szakoktató szak
Választható: építőmérnöki, villamosmérnöki, gazdaságinformatikus szak
Mechanika-Rezgéstan (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, járműmérnöki, mérnöktanár MA szak
Végeselem módszer (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: gépészmérnöki, mérnöktanár MA, mechatronikai mérnöki, járműmérnöki szak
Mechanizmusok (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: gépészmérnöki, mérnöktanár MA, mechatronikai mérnöki, járműmérnöki szak
MSc tantárgyak
Alkalmazott Mechanika (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: mechatronikai mérnöki, logisztikai mérnöki, közlekedésmérnöki, gépészmérnöki, műszaki menedzser szak
Végeselem analízis (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: mechatronikai mérnöki, járműmérnöki, gépészmérnöki szak
Rugalmasságtan (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: járműmérnöki, gépészmérnöki szak
Gépek dinamikája (2 ea + 2 gyak + 2 konz)
Kötelező: járműmérnöki, gépészmérnöki szak
Végeselemes szerkezetmodellezés (1 ea + 1 gyak + 1 konz) Választható: járműmérnöki, mechatronika mérnöki, gépészmérnöki szak
Kísérleti modálanalízis (1 ea + 1 gyak + 1 konz) Választható: járműmérnöki, mechatronika mérnöki, gépészmérnöki szak
Doktori Iskola tantárgyak
Kontinuummechanika
A végeselem módszer mérnöki alkalmazásai
Doktori témák
1. Textil kompozitok tönkremeneteli tulajdonságainak numerikus modellezése (2007- ) Bojtár Gergely, SZIE Műszaki Tudományi Doktori Iskola
Szén- és üvegszálszövet erősítésű műanyagok kísérleti vizsgálata, végeselem modellezése és analízise, tönkremeneteli kritériumai.
Témavezető: Prof. Dr. M. Csizmadia Béla egyetemi tanár, társ-témavezető: Prof. Dr. Égert János egyetemi tanár
2. Gumiból készített járműalkatrészek mechanikai és termodinamikai viselkedésének számítógépes modellezése (2013- ) Szüle Veronika Etelka
SZE Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola
Témavezető: Dr. Pere Balázs egyetemi docens
3. Biokompozit szerkezeti anyagok járműipari mérnöki alkalmazosai (2015- ) Fehér Lajos Bálint, SZE Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola, Témavezető: Égert János
4. Közúti járművek rakfelületének rezgéselemzése és laboratóriumi szimulációjának továbbfejlesztése a rakományvédelem optimalizálására (2015-) Pidl Renáta Rita, SZE Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola, Témavezető: Dr. Böröcz Péter PhD. egyetemi docens
Alkalmazott kutatások
1. Belsőégésű motorok és járműszerkezetek végeselemes szilárdságtani és dinamikai modellezése és analízise
(SZE Belső Kutatási Főirány pályázat, Futamidő: 2008-2011)
Partner: SZE AUDI Hungaria Belsőégésű Motorok Tanszék.
Belsőégésű motor alkatrészek, járműszerkezetek és szerkezeti elemek végeselemes modellezése, optimális kialakítása.
2. Személygépkocsi műszerfal konzol prototípusának elkészítése szálerősítéses kompozitból
(BAROSS INRG ND07-ND-INRG5-07-2008-0066, Futamidő: 2009-2011)
Partner: Meshining Engineering Kft. Győr (Konzorcium vezető).
Végeselem modellek kialakítása, szén- és üvegszál-szövet erősítésű kompozitok anyag- és szilárdsági jellemzőinek meghatározása.
3. Elektroaktív polimerek ipari felhasználási lehetőségeinek kutatása
(BAROSS INRG ND07-ND-INRG5-07-2008-0066, Futamidő: 2009-2011)
Partnerek: Ental Kft. Győr (Konzorcium vezető),
SZE Mechatronika és Gépszerkezettan Tanszék.
Elektroelasztikus műanyagok mechanikai viselkedésénél az elvi alapok tisztázása.
4. Hosszú, rendezett szálazással erősített műanyag kompozitok végeselem modellezése és validációja méréssel
(TÁMOP 4.2.1.B, Futamidő: 2010-2012)
Partnerek: Széchenyi István Egyetem Győr, Pannon Egyetem Veszprém.
Főprojekt: Mobilitás és környezet: Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban
Alprojekt: Járműipari anyagok és gyártástechnológiák kutatása
UD és textil kompozitok anyag- és szilárdsági jellemzőinek meghatározása. Kompozit anyagú járműszerkezeti elemek végeselem modellezése és analízise. Optimális geometria és anyag kialakítása, megtervezése. Numerikus analízisek, szerkezeti optimumok validációja mérésekkel. Konkrét szerkezetek: szuperkönnyű alternatív hajtású versenyautó keréktárcsája és alváza.